Issadissas Blogg

Issadissa iakttar och kommenterar samtiden

VM i det perfekta livet

with 9 comments

bild(5)

Det här var förra lördagens drapa. Igår var det Anita Schulman som kontrade. Jag blir bara stum och hänvisar till checklistan för livet som jag inser kanske ska redigeras. Beroende på vem det är som vinner VM i det perfekta livet. Är det i SvD The Perfect Guide som hen utkoras?

 

Written by Issadissa, webbtanten a.k.a. Eva Adeen

februari 1, 2015 den 4:05 e m

9 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det gör ont i mig, vad är det för plastliv de lever stackarna? Att skaer ”står på schemat” även under fritiden känns extremt otäckt för mig!

    Freja

    februari 1, 2015 at 7:49 e m

    • Det jag inte skrev, men som jag väl kommer att skriva om är ju att deras ”perfekta” liv står som livstilsmodeller. Vad de säger och berättar har stort genomslag. Eller kanske inte. Hoppas på det senare.

      Issadissa, webbtanten a.k.a. Eva Adeen

      februari 1, 2015 at 8:39 e m

  2. Jag trodde sådana artiklar fabricerades för att jag skulle mig känna mig präktig som försöker inte sträva efter påstådda perfekta liv.
    Men nu misstänker jag efter ditt inlägg att det alltså finns människor som är såhär i *verkligheten*…

    Och: Aaaaaaahahahaha! Obligatorisk fredags bukett! Gråter av skratt.

    belsebubba

    februari 2, 2015 at 3:48 e m

    • Och imorgon är det dags igen!
      För vadå?
      Fredagsbuketten, såklart!
      Är den inplanerad, käraste belsebubba?

      Issadissa, webbtanten a.k.a. Eva Adeen

      februari 12, 2015 at 6:17 e m

      • Självklartsjälvklart har jag totalaste råkollen, nu, när jag har förstått att mitt stackars lilla liv inte kan vara perfekt utan obligatorisk fredagsbukett…

        belsebubba

        februari 12, 2015 at 7:15 e m

  3. […] 5. Så har Blondinbella krönikerat om sin weekend i the Perfect Guide. Minst lika roligt som Frida Fahrmans drapa. […]

  4. […] funderar på vem som vinner, Blondinbella eller Frida Fahrman. Blondinbella ligger bra till med citat […]

  5. […] Guide var den värsta hittills. Att de krönikor från nyss nämnda publikation jag kommenterat och visat hittills bara varit fisar i rymden i jämförelse.  Nu har jag läst den, men först efter att alla […]

  6. Reblogga detta på Issadissa’s Blog och kommenterade:

    En av dessa otillständiga drapor som matar utmattningen hos många människor. Förtjänar att hånas ännu en gång. #blogg24

    Issadissa, webbtanten a.k.a. Eva Adeen

    december 7, 2015 at 8:58 e m


Lämna en kommentar