Issadissas Blogg

Issadissa iakttar och kommenterar samtiden

Bloggdrottningen har vaknat #blogg100

leave a comment »

Med ett lätt snöfall utan större charm utanför fönstret och i efterdyningarna av ett kostsamt IKEA-besök igår så tänkte jag härmed berätta för er, mina älskade läsare, att nu (och så tänkte jag svära, men det hoppar jag över idag) går Issadissa från mikrobloggare till Bloggdrottning.

  1. jag kommer att flytta huvudbloggen (den här) till en egen domän. Domänen är köpt men jag har inte lyckats installera wordpress på den ännu. Lär kunna ske efter helgen.
  2. jag har hittat flytet och tonen och inriktningen på Issadissas Stockholmsguide på engelska. Så nu kommer den att fyllas på och byggas upp. Issadissas Stockholmsguide har jag byggt mer som en hemsida än som en blogg. Det finns en bloggdel i den, men den använder jag mer som ett ställe att placera mer kåserande material. Flanörbloggande, helt enkelt.
  3. jag har öppnat en blogg på Nouw som heter IssadissaHeltKort. Där tänker jag vara tydligare. Jag ska prata om färre ämnen och vara mer konsekvens. Jag hoppas nå en ny målgrupp.
  4. Issadissa har fått en egen Facebook-sida där jag samlar inläggen jag gör på de olika bloggarna.
  5. I och med att jag beslöt mig för att vara med i Blogg100-utmaningen för femte året i rad, så blev jag inspirerad att lägga på bloggandet på en ny nivå. Kanske där det egentligen hör hemma. För är det bara en hobby? Är jag bara en tunn röst i en liten krets av vänner och bekanta? Vi får väl se.

Och nu ska här bli ordning i skåp och lådor – det begicks som sagt ett IKEA-besök igår.

 

Written by Issadissa, webbtanten a.k.a. Eva Adeen

mars 4, 2017 den 10:19 f m

Publicerat i #blogg100

Kommentera

