Issadissas Blogg

Issadissa iakttar och kommenterar samtiden

”Ms Adeen, I presume?” #blogg24

with one comment

640px-Rencontre_de_Livingstone_-_How_I_found_Livingstone_(fr)

Den som söker han finner. Stanley hittar Livingstone. Jag ska hitta svar.

Lucka 2.

Idag är det alltså dags för frågorna. De frågor jag har ställt mig själv och som jag ställer mig eftersom det är så mycket jag inte får rätsida på.

  1. Varför är det inga undersköterskor i grupperna på Stressmottagningen?
  2. Jag har klappat ihop – hur får jag hjälp att bli frisk?
  3. Hur påverkar diagnosen på läkarintyget min möjlighet att få ersättning och hjälp?
  4. Vad sägs från myndighetshåll om stress och psykisk ohälsa i arbetslivet?

Svaren till de här frågorna blir i alla fall till fyra luckor i adventskalendern. Det får räcka så. Jag är trots allt under rehabilitering och bör beakta energibalanseringen. Även denna dag ska bli randig. (Se inlägget om vila och aktivitet här)

 

Written by Issadissa, webbtanten a.k.a. Eva Adeen

december 2, 2015 den 9:02 f m

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Läst några av dina tidigare inlägg om utmattningssyndrom. Jag känner igen mycket av det du beskriver. För tio år sedan var jag själv sjukskriven i ett och ett halvt år för utmattningsdepression. De första tre månaderna var jag mer eller mindre sängliggande och på grund av ständig yrsel kunde jag varken se på TV eller köra bil. Min väg tillbaka var med hjälp av KBT (fantastiskt bra) och Cipralex som jag fortfarande äter. Idag mår jag bra men bär ständigt med mig insikten att jag aldrig vill tillbaka till den hemska perioden för tio år sedan igen. Det positiva är dock att jag fått kunskap om att kunna tolka kroppens signaler så att jag kan mota eventuella stressreaktioner i tid.

    Per-Anders

    december 2, 2015 at 11:42 f m


Lämna en kommentar